YHDISTYS

Raattaman Reittien toiminnan tarkoitus on ulkoilureittien rakentaminen ja ylläpito Raattaman kylän ympäristössä, Kittilän, Enontekiön ja Muonion kuntien alueella. Latuverkoston ylläpitäminen on yhdistyksen tärkein tehtävä, mutta tavoitteenamme on laajentaa toimintaamme myös sulanmaan aikaan.

Raattaman Reitit palkittiin Rajaseutu ry:n tunnustuksella vuonna 2020: "Raattaman Reitit ry:n Raattaman ja Yli-Kyrön kylien ympäristössä ylläpitämä latuverkosto on tärkeä kylien elinvoimaisuudelle ja erityisesti matkailualalle. Yhdistys on onnistunut sitouttamaan toimintaansa vapaa-ajan asukkaita ja lisännyt paikallista vuorovaikutusta.

"Raattaman Reittien varainhankinnasta kuntien avustukset ovat noin 25 %. Alueen matkailu- ja muut yritykset sekä yhdistyksen jäseninä olevat vapaa-ajan asukkaat maksavat jäsen- ja latumaksuja, joilla ladut pyritään pitämään mahdollisimman hyvässä kunnossa. Latukarttoja ja latutarroja ostamalla jokainen hiihtäjä voi osallistua myös latujen ylläpitoon. Karttoja ja tarroja on myyvät Autton kauppa, Porotilamajoitus Autto, Porokotajärven kotakahvila ja Hotelli Vuontispirtti.

Reaaliaikainen latujen kunnossapitotilanteen seuranta hoidetaan "Infokartan" internet-pohjaisen järjestelmän avulla. Tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella voi katsoa, milloin viimeksi latuja on kunnostettu, ja missä latukone on menossa. Majoitus- ja muut palvelut näkyvät myös Infokartan järjestelmästä.

Raattaman Reittit tarvitsee tukeasi!
Toimintaamme voit tukea vapaaehtoisella latumaksulla tilille FI52 2176 1800 0068 11. Maksaessasi käytä viitettä 204220.

Tai vaihtoehtoisesti MobilePaylla alla olevalla QR-koodilla.
Rahankeräyslupa RA/2021/1247

Kiitos tuestasi!

Maksa MobilePaylla

• Avaa MobilePay ja paina maksa
  • Skannaa QR-koodi suoraan MobilePayssa
  • Tai syötä MobilePay-numero sovellukseen:
  • MobilePay-numero: 91290

Raattaman Reittien latuvalaistus on uusittu/uusitaan 2022-2023 ELY-keskuksen tuella. Uudistuksessa kiinnitetään huomiota mm. energiatehokkuuteen ja valaistus toimii nyt LED-valoilla.                         Kiitos ELY-keskukselle toimintamme tukemisesta!

Raattaman Reittien tampparitalli valmistui 2019.

Yhdistys oli mukana kevään perinteisillä Poropäivillä.

Rajaseutu ry:n tunnustus vuonna 2020